Finansowanie Medicare w kolejnej administracji

Ze względu na rozmiar i wpływ polityczny, Medicare będzie zajmować wysokie pozycje w krajowym programie politycznym każdej przychodzącej administracji. Kiedy ta administracja obejmie urząd w styczniu 2005 r., Medicare będzie stanowić ponad 13 procent całkowitych wydatków federalnych; Jedynym większym programem krajowym będzie Ubezpieczenia Społeczne, które będzie stanowić 21 procent.1 Do roku podatkowego 2007, wraz z wprowadzeniem świadczenia na receptę, udział Medicare w wydatkach federalnych wzrośnie do prawie 16 procent. Krótko mówiąc, nowa administracja znajdzie zakres wszelkich nowych inicjatyw ograniczonych potrzebami behemota Medicare.
W roku finansowym 2005 Medicare wyda średnio prawie 8 000 USD na każde z 41 milionów beneficjentów. Nic dziwnego, że przy tej kwocie na stole, Medicare jest kwestią głosowania dla tych beneficjentów i ich dorosłych dzieci. Wśród Amerykanów w wieku 60 lat lub starszych, którzy głosowali w wyborach prezydenckich w 1996 r., Najważniejszym problemem była opieka zdrowotna i opieka społeczna; 29% głosujących w tej grupie wiekowej uplasowało ją jako pierwszą, w porównaniu z zaledwie 8% głosujących poniżej 30,2 roku. Wśród osób starszych jest nieproporcjonalnie duża frekwencja wyborcza: w wyborach 2000 głosowało 70% Amerykanów w wieku 65 lat i starszych w porównaniu z 36 procentami osób w wieku od 18 do 24 lat i 51 procent osób w wieku od 25 do 34 lat.3
Poza tym jednak, ani prezydent George W. Bush, ani senator John F. Kerry nie zwracali uwagi na Medicare podczas kampanii prezydenckiej do września. Niemniej jednak, Medicare będzie stawiać zarówno pytania merytoryczne, jak i budżetowe dla każdej przychodzącej administracji, a sama jej wielkość wymusi te pytania na pierwszy plan. Pytania merytoryczne dotyczą tego, jak i ile płacić dostawcom towarów i usług medycznych, a także roli w Medicare prywatnych planów ubezpieczeniowych. Kwestie budżetowe są krótko- i długoterminowe. Ich rozwiązanie określi, w jaki sposób rozdzielana jest opieka nad beneficjentami Medicare, zarówno pomiędzy osobami starszymi, jak i osobami nieselektywnymi oraz osobami starszymi o różnych dochodach.
Stół. Stół. Stół. Zwiększenie wydatków Medicare jako procent wzrostu wydatków federalnych zgodnie z obowiązującym prawem. Chociaż wydaje się mało prawdopodobne, aby jakakolwiek nowa administracja była skłonna do rozwiązania długoterminowych problemów budżetowych, należy zająć się kwestiami krótkoterminowymi. Biuro budżetowe Kongresu szacuje, że deficyt budżetowy w roku podatkowym 2005 wyniesie 348 miliardów dolarów, czyli 2,8 procent produktu krajowego brutto (PKB) – wysoki według standardów historycznych w roku, w którym kraj nie znajduje się w recesji. Zarówno Bush, jak i Kerry oświadczyli, że chcieliby zmniejszyć tę liczbę o połowę do roku 2009. Gdy skonfrontują się z deficytem budżetowym, będą zwracać uwagę na oko z dużym udziałem nie tylko budżetu, ale także przewidywanego wzrostu federalnego wydatki, które są rozliczane przez Medicare (patrz tabela). Te wartości procentowe sprawiają, że trudno sobie wyobrazić zmniejszenie deficytu w jakikolwiek znaczący sposób bez dotykania Medicare.
Obraz jest jeszcze bardziej ponury niż się wydaje, ponieważ wartości w tabeli odzwierciedlają obecne prawo, które obejmuje 5-procentowe cięcia w opłatach lekarzy rocznie począwszy od 2006 r.
[przypisy: onkogeny, specjalizacje lekarskie warszawa, usuwanie ósemek lublin ]
[podobne: kalprotektyna, kardiowersja elektryczna, kiełki słonecznika ]