Kontrolowanie kosztów opieki zdrowotnej cd

W tej dziedzinie trwają innowacje: opracowano nowe struktury świadczeń, w tym plany zdrowotne ukierunkowane na konsumentów, z których zazwyczaj finansowane są przez pracodawcę konta wydatków powiązane z polisami ubezpieczeniowymi o dużym rocznym odliczeniu przekraczającym roczną składkę na konto. Ponadto podejmowane są próby wsparcia konsumentów poprzez dostarczanie lepszych informacji na temat jakości i cen dostawców. Pacjenci dzielą się większymi kosztami, co może przynieść korzyści konsumentom, gdy prowadzi to do rezygnacji z opieki, która przynosi bardzo ograniczone korzyści. Ale gdy narzędzia są używane bez ogródek – jak wtedy, gdy są stosowane w równym stopniu do opieki, która jest uznawana za istotną i opiekuńczą uznawaną za bardziej uznaniową – mogą stanowić barierę dla ważnej opieki lub powodować trudności finansowe dla pacjentów o niskich dochodach lub znacznych medycznych wymagania. Narzędzia te muszą zostać udoskonalone, jeżeli dzięki temu podejściu można osiągnąć znaczne ograniczenie kosztów. Tylko w planie Busha popiera się szersze stosowanie zachęt finansowych dla pacjentów, wychwalając zalety wysokodopłatnych planów zdrowotnych i proponując możliwość odliczenia podatkowego dla planów, które spełniają wymogi dotyczące rachunków oszczędnościowych. Jednak Bush opisuje tę propozycję jako sposób na rozszerzenie zasięgu, a nie jako środek ograniczający koszty. Korzystanie z rachunków oszczędnościowych może zmniejszyć wydatki na usługi zwykle objęte ubezpieczeniem, ale zwiększyć wydatki na inne usługi, które kwalifikują się do odliczenia kosztów leczenia, takie jak opieka stomatologiczna i usługi optyczne.
Podejście kładące nacisk na kontrole administracyjne, polegające na narzędziach, takich jak restrykcyjne sieci dostawców, uprzednia zgoda na usługi i płatności dla usługodawców na zasadzie capitated lub epizodu, było szeroko stosowane w planach opieki zarządzanej, ale okazało się wysoce niepopularne. Wiele ograniczeń zostało później złagodzonych w odpowiedzi na sprzeciw wobec zarządzanej opieki. Żaden z kandydatów nie wezwał do zwiększenia kontroli administracyjnych. Rzeczywiście, obie strony wezwały do paktowania praw pacjentów , co prawdopodobnie spowodowałoby, że narzędzia te byłyby jeszcze trudniejsze w użyciu.
Ograniczanie zasobów, które trafiają do systemu opieki medycznej, a ceny płacone dostawcom usług to podejście, które było szeroko stosowane w Kanadzie i Europie Zachodniej, ale nigdy nie zyskało większego przyczółka w Stanach Zjednoczonych. Próby uregulowania rozbudowy obiektu i stawek szpitalnych były powszechne w Stanach Zjednoczonych w latach 70. ubiegłego wieku, ale zmniejszyły się wraz z rozwojem zarządzanej opieki i zwiększoną konkurencją w opiece medycznej. Żaden z kandydatów nie popiera takiego podejścia.
To, że ani Bush, ani Kerry nie agresywnie podchodzą do kosztów, nie jest zaskakujące. Kampanie prezydenckie koncentrują się na obietnicach robienia rzeczy dla wyborców – nie na odbieraniu rzeczy. Możemy mieć tylko nadzieję, że ktokolwiek zostanie wybrany na prezydenta, wyjdzie poza retorykę kampanii wyborczej i zapewni przywództwo potrzebne do szczerej krajowej dyskusji na temat kosztów opieki zdrowotnej. Jeśli nie, znajdziemy się w dół, ponieważ coraz więcej środków jest używanych do opłacania opieki zdrowotnej dla coraz mniejszej liczby Amerykanów – sytuacji potencjalnie nie do zniesienia.
Author Affiliations
Z Centrum Studiów nad Zmianą Systemu Zdrowia w Waszyngtonie

[patrz też: zespół dravet, specjalizacje lekarskie warszawa, emg kielce ]
[podobne: klasterowe bóle głowy, olx wielun, klasyfikacja icd 10 ]