Ochrona nieubezpieczonych

Według najnowszych danych prawie 45 milionów Amerykanów – 15,6% populacji USA – nie miało ubezpieczenia zdrowotnego w typowym miesiącu 2003 r. Stanowi to wzrost o 5 milionów ludzi i ponad 1% populacji od 1990 r. ( patrz rysunek). Pomimo intensywnej debaty publicznej i zaniepokojenia kwestią nieubezpieczonych, odsetek ludności bez ubezpieczenia pozostaje wyższy niż 20 lat temu.1
Osoby nieubezpieczone są zróżnicowaną grupą, w tym nie tylko bezrobotnymi i ich rodzinami, ale także niektórymi, którzy pracują w pełnym wymiarze godzin dla firm, które nie oferują ubezpieczenia i innych osób, które są samozatrudnione i po prostu nie mogą sobie pozwolić na poniesienie pełnych kosztów ubezpieczenia. W 2002 roku około 21 milionów do 31 milionów osób nie miało ubezpieczenia zdrowotnego przez cały rok, a 60 milionów innych osób nie było ubezpieczonych w ciągu roku. Z tej pierwszej grupy prawie 90 procent miało członka rodziny, który pracował w pełnym wymiarze godzin lub w niepełnym wymiarze godzin w ciągu roku2. Tabele z badania populacyjnego z listopada 2001 r. Wskazują, że prawie dwie trzecie pracujących nieubezpieczonych pracuje dla pracodawcy to nie oferuje ubezpieczenia zdrowotnego. Rodziny większości nieubezpieczonych mają niskie do umiarkowanych dochodów; prawie dwie trzecie tych rodzin zarabia mniej niż 200 procent federalnego poziomu ubóstwa (37,700 $ rocznie dla czteroosobowej rodziny).
Dlaczego powinniśmy dbać o nieubezpieczonych. Dorośli i dzieci bez ubezpieczenia otrzymują diagnozy na późniejszych etapach choroby, otrzymują mniej profilaktycznych i leczniczych usług medycznych i mają gorsze wyniki w zakresie opieki zdrowotnej niż osoby z ubezpieczeniem.3 Nieubezpieczeni spędzają około 40 procent mniej niż w przypadku podobnych pacjentów, którzy mają ubezpieczenie, płacą około 30 procent kosztów własnej opieki zdrowotnej. Pozostałe koszty są nieskompensowane, a większość przekazuje się rządowi; rząd federalny płaci prawie 25 miliardów dolarów rocznie na finansowanie opieki zdrowotnej dla pacjentów bez ubezpieczenia.
Władze stanowe i lokalne ponoszą także znaczne obciążenie finansowe z tytułu nieskompensowanej opieki. Państwowe podatki dochodowe wspierają publiczne szpitale, aw niektórych przypadkach prywatne szpitale, które służą jako regionalne centra urazowe i zapewniają usługi bezpieczeństwa. Te duże i rosnące obciążenia finansowe w niektórych przypadkach wymagały od powiatów i stanów prośby o dedykowane lokalne podwyżki podatków.
Ostatnim uzgodnionym działaniem na rzecz zapewnienia powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego była ambitna i szeroko zakrojona ustawa o bezpieczeństwie zdrowotnym prezydenta Billa Clintona, którą przedłożono ponad dekadę temu. Ten plan zapewniłby powszechny zasięg, jednocześnie zmieniając sposób finansowania, strukturę i świadczenie opieki zdrowotnej. To zasięg i zasięg propozycji Clintona okazał się jego upadkiem, a ta lekcja ukształtowała obecną debatę polityczną na temat nieubezpieczonych.
Opieka zdrowotna ponownie stała się głównym problemem w wyborach prezydenckich, ze względu na rosnące koszty ubezpieczenia zdrowotnego i niepokojów wśród Amerykanów, którzy są ubezpieczeni na utratę pracy i ubezpieczenia. Prezydent George W. Bush i senator John Kerry mają zarówno zaawansowane propozycje dotyczące ubezpieczenia nieubezpieczonych, jak i obniżenia kosztów opieki zdrowotnej.
Propozycje kandydatów, które zostały opisane w kampanii do września, różnią się znacznie pod względem projektu, kosztów i przewidywanego wzrostu zasięgu dla nieubezpieczonych
[hasła pokrewne: mikroangiopatia zakrzepowa, pływający stolec przyczyny, niedrożność dwunastnicy ]
[hasła pokrewne: klasterowe bóle głowy, olx wielun, klasyfikacja icd 10 ]